

300 km/h sebesség-különbség
A szélvihar fent még durvább - ennyivel repülnek most gyorsabban tíz kilométer magasan az északnyugatról érkező, mint az arrafelé haladó gépek.
Elég egy pillantást vetni a Flightradar24.com oldalára, és rákattintani néhány széllel szemben, illetve hátszélben repülő gépre, hogy láthassuk - a viharos szél a légi közlekedésben is érezteti hatását.
A normál esetben (relatív szélcsendes időben) 830-850 km/h-s, földfelszínhez viszonyított sebességgel haladó gépek most alig 700 km/h sebsséggel "vánszorognak" északnyugati úticéljaik felé, addig a dél felé repülők 1000 km/h-t meghaladó tempóval hasítják az eget.
Érdekességként ismét megemlítjük, hogy a Flightradar24.com nyújtotta vizuális élményen túl a pilóták, és a Budapesti Légiirányítás (Hungarocontrol) közötti élő rádiókommunikációt is hallgathatjuk, például a Pilotshop.hu oldalon.
Friss - Miközben Budapest, I. kerület (Várnegyedben lévő) másodperces szélmérőnk 90 km/h-s lökéseket mér, Dunaújvárosban már 96 km/h-t regiszráltunk 1 perccel negyed 12 után. (Élőben - másodpercenként frissítve)

